aku tau dia tak baik. aku tau dia buat dosa. tapi siapa la kita nak menghina. baik sangat ke kita ni? syurgakah kita ni? pahala dah banyak? lagha dah kurangkan?

sehina mana pun dia,jangan la pandang rendah. Kalau dia salah tegur lah dia secara berhikmah. Kita pun dulu macam dia. suka ke kita kalau orang tegur kite dengan cara mengaibkan kan kite. Nak cakap bodoh,pandai. Pandai pandai la pikir

aku tau kau sakit hati tengok dia macam tu. tapi bukan dengan cara mengutuk,memerli,mengaibkan dia untuk betulkan kesalahan dia. banyak banyak cara,cara tu jugak jadi pilihan ye. kalau takboleh mencegah dengan tangan,gunalah lisan. kalau tak mampu jugak,cukuplah sekadar membenci kemungkaran itu.Doakan dia supaya dia berubah dan jangan lupa doa jugak untuk kite supaya kite tak jadi macam dia.Aku merayu cukup cukup lah memerli. Kalau kite buat macam tu,tak effect dekat dia pun tapi effect kepada kite. buat kite lagi benci dekat dia adalah.Aku tau niat kau baik. Kau nak dia jadi baik. tapi cara kau tu salah. Ingat,niat tidak menghalalkan cara. Aku tau one day dia akan berubah. Mana tahu mungkin lebih baik daripada kite. Who knows. Tak mustahil. In shaa Allah.K bye Assalamualaikum.

Selamat AidilAdha to all Muslims out there :D