Interview SBP(SAMURA) + 0 comment(s)
Assalamualaikum..

even saya penat malam ni,tapi saya still nak update jugak post ni............sebab saya bosan.

jadi ceritanya cemni.

masa 25hb haritu(kalau taksilap) my mum dapat call from samura yang menyatakan bahawa anakanda nya berjaya dapat interview dari samura.lol Alhamdulillah.. dia call je takde surat ke apa.dia suruh bawak baju pj and sijil sijil. masa mami bagitau rasa macam tak percaya je dapat. serius ke ni kan. Alhamdulillah la. yang dia panggil ni semua untuk 1st intake so ada interview and dia nak pilih yang mostly boleh bersukan dan aktif le((layak ke aku ni)) and and semuanya straight as. kalau ada yang tak straight as tu maybe dia aktif dalam koko so itu can be accepted as well. nanti 2nd intake takde interview

the whole class aku 3utm apply samura tapi aku dengan hanisah je dapat.hm. so hanisah was like "kite je ni dari desa,kita kena buat betul betul " hahaha pressureeeeeeeee. yang kena interview 120 students and yang akan diaccepted just 65 students onlyy. so SERIOUS KENA BUAT BETUL BETUL. SERIOUSSSSS. k

pukul 7-8 pendaftran lepastu taklimat dari principal samura. fyi,samura upper form je.

interview dia mula mula dia suruh aku introduce yourself lepastu dia tanya why u chose samura? SPEAKING OK. tapi dia tengok interviewer jugak. aku bilik 6. ada bilik yang takyah speaking time intro. lepastu nanti dia bagi topic kite kena bercakap spontan right away depan dia. bm/bi. RIGHT AWAY OKAYYY. imagine aku macam mana masa tuu T_T nak nangis tau tak. aku dah la tak prepare pape untuk benda tu and aku tak expect punn. contoh soalan : how to promote tourism in Malaysia/cara cara mengeratkan hubungan keluarga   lepastu test kerohanian. nanti dia suruh contoh baca surah alfalaq,baca niat asar. itu yang aku kena Alhamdulillah dapat jawab. tapi ikut bilik gak,ada bilik yang kena baca doa lepas solat. haaa.

and btw,bukan sorang je interviewer nya,tapi 3 orang. sorang cikgu bi,cikgu bm and ustaz/ustazah. fortunately aku dapat interviewer yang baik and sporting. siap gelakkan aku bila takdapat jawab,bila kaki numb masa tu,bila aku speechless nervous. aku rasa darah takjalan masa tu lol

sekejap je interview dia,taksampai 15 minit. dah lepas interview semua tukar baju untuk sukan pulak. sukan ni ikut masa kita apply online tu kita sukan apa. macam aku,netball. aku rasa paling ramai netball ._. nanti dia pilih la siapa yang boleh main untuk wakil sekolah. masa tu aku kena main center sebab dah takde position lain. selalu aku main wing je tetibe kena c takke culture shock disitu.dah la dah lama takmain lepastu kena center memang teruk le aku main lepastu harini aku sakit badan sebab lupa nak cool down. kahkah

ada juga yang untuk muzik. ini pilihan. siapa yang talented tu boleh la pergi ujibakat muzik lol. ada yang bawak gitar bagai. aku dengan nisa bawak beg kecik je .__. hm

dah habis netball tu semua dah boleh balikkkk. finallyyyyyy fiuh

bagi aku interview ni susah sebab dia kena bagi karangan spontan lepastu yang aku takpuas hati sampai sekarang aku kena main centre xD and that was the first interview ever in my life and it was a disaster. sobsobsob

tapi takpe experience baru. and dapat kenal ramai kawan baru. environment baruu :) wtv it is,interview tu dah habis and aku lega sangat sangat sangat sangat sangat sangat. either aku dapat or not,aku serahkan segalanya kepada Allah untuk menentukan..saya hanya berusaha sajaa. hehe and aku harap post ni dapat dibuat rujukan untuk junior junior i nanti kehkeh. iolls dah form 4 uollss ...... and still pendek.    

okbye
Assalamualaikum.
1.1.14

p/s: saya baru tau yg takpergi interview pun boleh masuk first intake. interview ni hanyalah untuk 20% quota pengetua sahaja((jadah tah tu aku pun takpaham)) jadi dont worry babe if u takdapat panggilan interview. sorry for wrong information dekat atas. -updated 2.2.14