Result SPM Kau Apa Cer? + 0 comment(s)
Assalamualaikum..

Harini mulalah perasaan berdebar masing masing bila bangun tidur. Aku lepas subuh dah kena mandi bersiap nak pergi muar. Bukanlah macam masa amek result pmr upsr rumah dan sekolah setapak je. SPM ni jauh la sikit.

Harini aku memang chill habis sebab aku macam dah redha with what's gonna happen. Whatever the result is,its for my best.

"Tak dapat straight as bukan bermakna awak tak berjaya" -mami
Somehow apa yang mami cakap and nasihat tu melegakan hati :')

And tepat pukul 10 pagi aku terus sms result and taksampai 10 minit tu dah dapat resultnya. Ya Ampun nervous gila nak bukak msg tu haha. Then bukak terus cakap Alhamdulillah walaupun bukanlah seperti yang diinginkan. Tipulah kalau aku kata aku tak sedih. Aku pun manusia nak capai apa yang aku nak impikan selama ni. Aku pun manusia rasa jeles tengok kawan kawan dapat hadiah straight as/straight a+s. Aku pun manusia rasa sedih bila orang yang tak usaha seteruk aku tapi dapat result yang better or lebih kurang sama je dengan aku. Tipu la aku kalau aku cakap aku takrasa semua tu. Tipu belaka.

Tapi depan mami abah takkan la aku nak menangis merintih mengaruk depan diorang. Aku tunjuk aku happy. Aku harap diorang pun happy tapi aku sangat risau sebenarnya kalau diorang tak ok.

Tapi dalam banyak banyak kawan yang aku jeles harini,bukanlah kawan yang dapat result lagi gempak dari aku tapi kawan yang dapat terima dengan redha and dapat bersyukur syesyukurnya pada Allah SWT with what Allah gave them and they didnt even complain or whine. Allahu.

"Ya Allah,ampuni hambamu yang kurang bersyukur ni ya Allah. AstaghfiruaAllahalazim"
 Whatevs it is,Allah knows best and He is the best planner. Spm is not the end of the world and its just the beggining for my future. Rezeki itu luas maybe spm bukan rezeki aku. In shaa Allah akan datang. Life after spm will be more challenging so doakan aku untuk kejayaan akan datang not just succeed in life but hereafter too. Aamiin. Moga aku dapat istiqamah dalam ibadat. Moga aku taklupa Tuhan. Moga aku sentiasa dalam landasan yang betul. Biar gagal dalam spm,jangan gagal dalam kehidupan ! You can do it babeh! haha.




Sorry la kalau post kali a bit touchy sedih emo skema ke ayat haha. Frankly,im just too emotional with myself. huhu but ok im back! happy me is back!! haha lol