Assalamualaikum..

tadi petang ada ujian kelayakan calon guru dekat ipg negeri sembilan. kalau tanya memang nak masuk ipg ke,jawapannya memang takkuasaaku. tapi bila memikirkan mak dan ayah ko yang profesionnya cikgu mestilah dipaksa untuk mohon ipg ni.

Aku mintak tempat dekat jb last2 dapat negeri sembilan. Aku pikir parents mesti cakap takyah pergi sebab jauh then tetibe bila tanya diorang kata ok boleh je pergi. Omagadd. ipg ni kalau aku mintak ujian tu kat sarawak pun aku rasa mami and abah bagi je pergi. Haha #PerksOfBeingAnakCikgu

susah ke ukcg?

Ujian bertulis 45 minit 195 soalan. TAK SUSAH LANGSUNG. lek takyah study addmath ke bio. dia tanya soalan wajar atau tidak wajar je. hek eleh. Mann,aku jawab sebelah mata je sebab lagi sebelah mata tokleh bukak ngantuk sangat dah hahaha.

ujian kecergasan fizikal(ukf) ok? penat tak?

ok geng. meh aku explain sikit. dia ada five station.

yang korang kena risau sekarang ni bleep test tu je. yang lain buat cem biasa. bleep test(idk what is bleep. google it urself xD) dia kena lari ulang alik 20m ikut kemampuan kita. and dia ada masa gais. kalau korang tak lepas masa dia then u out.if u cant imagine how it is,u can go to youtube and find it. i malas nak link ke sini hahaha. and yes,penat gilaaaa.  yela imagine kau dah mereput kat rumah like what 2 or 3 months? and then tetibe kau kena lari?! haha tapi yang selalu joging masa cuti then u no need to worry la ea. yang aku bengang masa buat ukf ni,mostly facis are boys. tapi malu takmalu ko kena buat jugak ko ingat ko bole menggedik dekat situ taknak buat. haha. 

chill je. benda ni nak uji kita je bukan nak dera kita! haha teringat kawan baru aku cakap dekat aku tadi. Aku takde la rasa nervous ke apa sebab aku taknak pun jadi cikgu. bukan profesion guru ni tak glamour kepe tapi kalau boleh i dont wanna go back to school tu je haha. 

tapi....kalau aku dapat...hm...ok tu pikir lain kali!